úterý 21. července 2020

Sochy Michala Olšiaka

...které se nachází nejvíce kolem Žďáru nad Sázavou jsme si nemohli nechat ujít, je to zajímavé doplnění krajiny.


Sochy Michala Olšiaka - všechny jeho sochy


Nám se podařilo "ulovit" 11 kousků :-)
Některé sochy bychom bez GPS navigane nenašli,
a některé jsme nenašli ani s ní :-)))


Hlava Charlieho Chaplina se nachází kousek od náměstí.


Pak je městu nejblíže Mamlas (toho jsme nenašli), Hamroň a socha Koně.
Socha koně se podle mě řadí k těm nejkrásnějším :-)



Kousek od města u Pilské vodní nádrže je ještě Hraniční kámen s moravskou orlicí a českým lvem. Krásné, velké sousoší.


Socha Raka se nachází pro mě v nejkrásnějším prostředí.
Vodní hladina s lekníny v pozadí byla naprosto úžasná.


Hroší sousoší se nachází v areálu hotelu se stejným názvem. Součástí areálu je také sklárna, kde jsme se mohli podívat na výrobu váz. Také úžasné místo a v hotelu skvěle vaří :-) 


Kousíček od Hrochů můžete potkat rozcestník, který stojí na hrázi Velkého Dářka.


 Cestou z výletu jsme potkali sochy Jelena a Čertův stolek.


Cestou domů jsme si ještě udělali malou zajížďku a vyfotili si poslední dvě sochy Hejkala a Káně.



Při loňském výletě na hrad Bítov jsme už potkali jednu sochu pana Olšiaka - Rumburak :-) (v areálu restaurace je ještě socha Krkavce, ale toho jsme tak nějak zapomněli vyfotit :-(


Krásné letní dny :-)
Jana

1 komentář:

  1. Nádherné sochy! Pana Olšiaka vůbec neznám, ale některé sochy jsou mi povědomé, takže už jsem je nejspíš někde viděla - asi spíš vyfocené. Škoda, že od nás je to hodně z ruky. Tohle by mě bavilo vyhledávat. :)
    Sabi

    OdpovědětVymazat