pátek 13. května 2016

Karel IV.

...bude zítra slavit 700 let :-)
A protože to byl opravdu skvělý král, který pro naši zemi udělal mnoho, tak je ho teď všude plno :-)
Ani naše škola není vyjímkou. Karel na každém rohu a to jsme ještě neskončili :-)

V knihkupectvích momentálně najdete spoustu knih o Otci vlasti.
 Já jsem si vybrala tři.


Po stopách Karla IV. - moc pěkná kniha, kterou jsem si pořídila jako první. Zpracovnání pro dětského čtenáře se mi líbí i ilustrace jsou velmi pěkné. Kniha je též doplněna o úkoly.
Z této knihy hodně čerpám pro tvorbu materiálů pro děti.

Karel IV. Památná místa tehdy a dnes - tuto knihu jsem si pořídila spíš pro sebe ... ráda se něco dozvím a tady se mi líbí poměr obrázků a textu :-)

Příběhy o Karlu IV. - opět jsem myslela na děti nebo dceru. Fakta ze života krále převedená do pohádkového vypravování.
Už jsem přečetla začátek knihy a jsem nadšená.

 Na jednu zeď ve družině jsem vytvořila časovou osu s nejzajímavějšími letopočty ze života krále, od jeho narození po smrt.
Časovou osu jsem později doplňovala a doplňovala ... :-) 


Mimo již zmíněné knihy jsem dala dohromady i knihy týkající se Lucemburků, hradů, rytířů, řemesel ...apod.

I ve výtvarce jsem se na téma Karel IV. docela vyřádili. Klasika je malování portrétu. My jsme si letos k tomu přidali i zkoušku psát středověkým písmem a to se vším všudy, pěkně brkem a tuší.
Inspiraci jsem tentokrát čerpala ze starého časopisu Pastelka.


Dnes jsem dětem vytvořila hru "Po stopách Karla IV."
Protože u nás děti momentálně "ujíždí" na šifrované zprávy, vytvořila jsem jim 5 šifrovaných listů. Na každém listu se dozvěděly něco o Karlu IV. a také kde hledat daný obrázek na nalepení (splnění stopy). "Stopy" jsem rozmístila po celé škole. Nejvíc se jim líbil poslední úkol, kdy si šly pro sladkou odměnu až do jídelny.
 

2 komentáře:

  1. Nádherně zpracovaný projekt..moc díky za skvělou inspiraci..každopádně příští rok ho budeme probírat ve vlastivědě, tak se budu inspirovat..Přeji krásné dny..Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji ;-) inspirace neni nikdy dost. Vám také přeji pohodový konec školního roku. Jana

    OdpovědětVymazat